Ukentlig mønster

Man-Fre kl.2030-2130

ca 3 timer i helgene

Treningsmetoder:

- Gåtur 

- Tredemølle(!)

- Ergometersykling

 


Treningsblogg RSS

Tredemølle og Herbalife

26.11.2010 05:22

For en tid tilbake fikk jeg plassert inn en tredemølle på stua. Den står ved siden av spisebordet, uten at det er ment symbolsk på noen måte. Tanken er å bruke den hver dag jeg er hjemme og slik unngå problemet med presset om å gå lange turer i iskaldt vær. Smart, ikke sant? Vel, det var i hvert fall dyrt...  

For noen dager siden bestilte jeg en pakke fra min venn Sverre Buer som er Herbalife distributør. Den besto av 6 bokser med proteinbasert pulver som skal blandes i melk. Det skal holde til ca 120 måltider (erstatter annen måltid). Jeg regner med at det holder til over jul i hvert fall. 

Comment Kommenter (0)

Gåtur til Hegge

29.08.2010 17:21

Kl.0730 i dag tidlig. Gikk i avslappet tempo til Hegge og hjem igjen. Ca 8 km gjort unna på 90 minutter. Helt greit. Det var surt vær, 7 varmegrader og regn i lufta. Det var småregn på slutten. 

Hørte på Beavers lydbok om D-dagen mens jeg gikk. Jeg fikk av lydbokklubben (ja, den finnes!) en MP3-spiller som tar CDer som fungerer veldig bra. Litt stor, men det er ikke noe problem på høsten med skikkelig vindjakke;-)

Comment Kommenter (1)

Gåtur (6.5 km)

17.08.2010 08:33

Lørdag gikk jeg en tur (6,5 km) og brukte 67 minutter på det. Tempo var greit og jeg ble sliten. Målet er å klare denne strekningen på under en time. Jeg regner med å kunne klare det før høsten blir for kald.

Tanken er at jeg på mandager tar denne turen, på onsdager går en lengre tur (ca 15 km) og på lørdager går ned i Biri og opp igjen som blir ca 20 km. Jeg vil nok ikke klare det hver uke, men det er verdt å prøve.  Det gir 41,5 km gåtur og sannsynlig tidsbruk på litt under 7 timer. 

Comment Kommenter (0)

Individuelt tilpasset trening

10.08.2010 11:23

I våres begynte jeg så smått å vurdere aktiv trening for å komme i bedre form og fjerne noen kilo. En solfylt ettermiddag satte jeg derfor igang. Det er ikke så mye som skal til, sier de som har prøvd (og lykkes). En bare går 30 minutter en vei, snur og går tilbake. Gjerne litt fort om en orker det. En rask dusj etterpå og en er et nytt menneske.

Vel, det var ikke akkurat slik jeg opplevde min første lengre (jeg kaller gåturer på over 30 minutter for "lengre") gåtur på en god stund, der jeg sklei rundt på holka og hev etter pusten i påvente av de salige første 30 minuttene så jeg kunne snu og oppleve det samme en gang til. 

Det var en sterk følelse av lettelse som traff meg da jeg etter 62 minutter stampet inn i gangen og visste at jeg kom til å overleve. Jeg hadde klart meg igjennom uten fysiske skader. Dette tok jeg som et tegn på at endring av livsstil kan begynne. 

Comment Kommenter (0)